Långärmad tröja.

En mamma ville ha detta tyg med katter till en långärmad tröja, eller möjligen en T-sha om tyget inte räckte. Tji fick jag, när det bara räckte till en kortärmad ärm och då hade jag redan klippt ut fram- och bakstycke.. Då fick tankenötterna arbeta lite och jag hittade ett smalrandigt tyg som matchade och fick en idé.
Det blev randiga armar till tröjan och slutfinishen blev ju kanon!
Storlek 98 på tröjan. T-shamönster till fram-och bakstycke. Sen tog jag ett mönster på långärm och gjorde till en raglan som passade T-shans mönster. Gjorde mudd på tröjan, då jag gjort en långärmad tröja i det mönstret till min sons pyjamas en gång, och tyckte då att ärmarna blev lite för korta. Med mudd på är det ju bara och vika upp i början och tröjan passar ju dessutom en längre tid, då man kan fälla ner mudden och om den blir kort i ärmen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0