Testklänning

En vän ville beställa en klänning i en liten storlek. Kände att jag ville testsy en innan, för att se att det blev bra.
Förra året testsydde jag en klänning i större storlek som blev alldeles för vid och konstig, men hade spart den, för jag tänkte att man kunde ju använda tyget till något annat.
I helgen kom den väl till pass!
Den klipptes sönder och blev då en liten klänning i storlek 68 istället.



Äntligen fick jag till halsringningen nästintill perfekt! Man lär sig och allt blir snyggare ju mer man syr. MVG till mig!

Nu håller jag på med den som är beställd. Den blir klar i kväll, får se om jag hinner med och visa den innan läggdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0